maandag 29 april 2013

Een reis rond de wereld.

Een reis rond de wereld, langs de verschillende werelddelen, samen met juf Karen!
Een reis rond de wereld

In de ruimte!

in de ruimte
Samen met Juf Karen op ontdekking in de ruimte! Verkleed als astronaaut samen naar huis!

maandag 1 april 2013

Kunst op een ei

Kunst op een ei.

Kunst op een ei!
Jonge dieren in de klas, om zelf te verzorgen!!!
Een kunstig nestje in elkaar steken voor onze zelf versierde eieren. Tijdens deze week kwam er heel wat ‘KLEUR’ bij te pas. De kinderen stelden hun eigen ‘kleurenboekje samen’, om nadien te gebruiken in de schildershoek.
Even neuzen in dierenboeken, boeken rond kunst. Ondertussen werd er in de bouwhoek intensief gewerkt aan een kasteel met clics, een dierenstoet met blokjes.
In de ‘techniekhoek’ voerden we proeven uit met eieren. Even tijd maken voor het poppenspel gebracht door Stien en Thiemen!
Tijdens deze week kwamen er ook een viertal studenten op bezoek in onze klas, die het thema ‘gezonde voeding’ uitwerkten. De week eindigde met een heuse ‘paaseieren speurtocht’ met geslaagd en lekker resultaat!!!

Jeugdboekenweek: Een zee van tijd

Jeugdboekenweek
Een zee van tijd!
Tijdens de jeugdboekenweek ‘Een zee van tijd’ richten we een tijdhoek in met wekkers en zandlopers enz.; ook in onze zandbak kwam tijd aan ’t bod.
Een eigen klok ‘a la Salvator Dali’ met batiktechniek in de knutselhoek en dan tussendoor even ‘tijd maken’ voor een zelf in elkaar gestoken kinderdansje.
We konden tevens genieten van een toneelstukje rond het boek ‘Nippertje’ gebracht door de juffen .
In hun ‘knapzakjes’ brachten de kinderen allerlei leuke en eigen gemaakte knappe knutselstukjes mee.
Met alle vijfjarigen richten we een creadag in , waar we de kleuters de eerste graad van de lagere school uitnodigden om naar ons feestje te komen. Ons creatief feest was gebaseerd op het boek ‘VRIENDJES vandaag en morgen en later als ik groot ben’. We maakten  een uitnodiging die we persoonlijk gingen afgeven in het eerste en tweede leerjaar. Elke groep genodigden bracht zijn eigen geschenkje mee naar het feest. Elk geschenk bevatte een andere muzische opdracht waarbij de kinderen hun eigen creativiteit moesten gebruiken om zich zo klaar te stomen voor het feest. Dolle pret!!!